ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

تخت جمشید نماد ابدیت ایران

تخت جمشیـد نماد ابدیت ایران

سازه باستانی تخت جمشید نماد شکوه و عظمت ایرانزمین و میراث گرانبهای نیاکان پرافتخارمان از سلسله باشکوه هخامنشیان است که ترسیم کننده ابدیت سرزمین جاوید ایران و نشان دهنده  شکوه، اقتدار و عدالت نزد پادشاهان ایرانی است.

تخت جمشیـد

تخت جمشید حتی در حالت خرابی، امروز از خیره كننده ترین مناظر دنیاست. شاید این كاخها زیباترین كاخهائی است كه بشر چه در گذشته و چه در دنیای جدید ساخته است. تخت جمشید ایمان و شوق به زندگی مردمی را می رساند كه خود را بر تمام جهان متمدن، مسلط می دیده و این تسلط را همیشگی می پنداشته اند.

تخت جمشید در نظر اول وقار و قدرت و نظم و ادب و پس از دقت بیشتر اعتماد بنفس و ایمان و سربلندی مردمی را میرساند كه سرنوشت خود را روشن می دیدند و به آتیه امیدوار بودند و خود را وابسته سازمانی بزرگ كه منشا تمام خوبی ها و قدرت ها است، میدانستند. هخامنشیان بنائی ساختند كه ایمانشان را به ابدیت شاهنشاهی ایران برساند و نماینده منتهای شكوه و قدرت باشد بدون آنكه ملل تابع ایران در برابر آن خود را بینوا و شرمنده ببینند.

پین از مورخین بنام در مورد هخامنشیان چنین مینویسند:

رژه پیروزمندانه آورندگان هدیه و خراج و سربازان شاهی، نفس انسان را قطع میكند. اینها متوجه شخصیت خود هستند و آهسته راه میروند، گاهی یك تبسم بسیار كوچك در گوشه لبهایشان هست ولی غالبا فقط حالت پختگی وقار آمیزی را نشان میدهند كه من در هیچ كجای دیگر ندیده ام، نه در معبدهای چینی ها نه در غارهای هندی ها و نه در مجسمه های مغرب، بطور مسلم هیچ مبالغه آمیز نیست آنها راستی را می پرستیدند. در مجسمه های بابل، چشمها نیمه بسته است چشم های هخامنشی بكلی باز است و به جهان با اعتماد و با احساس یك قدرت خداوندی نگاه میكند. 

تخت جمشید یك كاخ عادی برای زندگی شاهنشاهان نبود، بعضی از مورخین شاهنشاهی هخامنشی را در حكم نخستین نمونه سازمان ملل میدانند و ازاین رو تخت جمشید را به منزله پایگاه مركزی این سازمان میتوان شمرد. ازهمه مهمتر آنكه خشایارشاه كه قسمت عمده تخت جمشید در زمان او ساخته شده در نبشته ای كه بجا گذارده، اعلام داشته است كه این ساختمان را من برای همه مردم كشورها بنا نمودم.

پاینده سرزمین جاوید ایران