ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

تندیس اسطوره های ایرانی

سرزمین جاوید ایران، تمدنی شکوهمند و باعظمت از عهد باستان است که همواره مهد هنر و دانش و انسانیت بوده و بزرگ مردانی که نامشان در گستره گیتی جاودانه گردیده، تقدیم جهانیان نموده است. اسطوره های دانش و معرفت و آزادگی که پس از گذشت هزاره های تاریخ، همچنان مورد تحسین نوع بشر بوده و هست.

 کوروش کبیر، بزرگ امپراطور تاریخ و مبتکر آزادی و حقوق بشر در جهان، داریوش بزرگ، اسطوره سخاوت و دانش، انوشیروان دادگر و شاپور و اردشیر در کنار فردوسی و سعدی و حافظ و دیگر بزرگان این مرز و بوم، افتخار و عظمت جهانی برای ایران به ارمغان آوردند و نام ایران زمین را بر تارک جهان درخشان نمودند.

افزون بر این، سرزمین نیاکان پرافتخارمان مهد ظهور دانشمندان و پزشکان بزرگی بوده است که نقطه عطفی در علم و دانش پزشکی به وجود آورده و نامشان جاودانه گردیده، به گونه ای که در مقابل ساختمان سازمان ملل در کشور اتریش و شهر وین، تندیس چهار اسطوره ایرانی، ستاره شناس، پزشک و عالم بزرگ تاریخ را ساخته اند که بسیار باعث فخر و مباهات هر ایرانیست.

 

تندیس اسطوره های سرزمین جاوید ایران

تندیس دانشمندان و پزشکان ایران

 

ابو علی سینا

فیلسوف و دانشمند ایرانی، نویسنده کتاب شفا یک دانشنامه علمی و فلسفی جامع است و القانون فی الطب یکی از معروف ‌ترین آثار تاریخ پزشکی است.

 

ابوریحان بیرونی

دانشمند بزرگ و ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، تقویم‌شناس، انسان‌شناس، هندشناس و تاریخ‌نگار بزرگ ایرانی در سده چهارم و پنجم هجری است.

 

حکیم خیام نیشابوری

فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و رباعی سرای ایرانی در دورهٔ سلجوقی.

 

زکریای رازی

پزشک، فیلسوف و شیمی‌دان ایرانی که آثار ماندگاری در زمینهٔ پزشکی و شیمی و فلسفه نوشته است و به‌عنوان کاشف الکل و جوهر گوگرد (اسید سولفوریک) مشهور است.

 

این چهار دانشمند در زیر چهار طاقی بزرگ ایران تربیت یافتند و دانش خویش را به چهار سوی جهان پراکنده اند، که یادآور مشارکت مردم ایران در دانش و علوم نوع بشر می باشد. جالب است بدانید معماری این طاق همانطور که مشاهده می شود، همانند معماری پارسه بنا شده است.

یادشان گرامی و نامشان پاینده باد