ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

تاثیر فلفل قرمز در تسکین درد

فلفل قرمز همچون دیگر میوه جات و سبزیجات، در کنار خواص و ویژگی های بی نظیرش، علاوه بر نقش آفرینی در سبد غذایی، در علم پزشکی نیز ابراز وجود می نماید به گونه ای که تاثیری شگرف در تسکین درد بیماران دارد.

 تاثیر فلفل قرمز در تسکین درد

پژوهش صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، ترکیبی موسوم به کاپسسین در فلفل قرمز می‌تواند در سرکوب سیگنال‌های درد بسیار موثر باشد. 

طعم تند فلفل قرمز ناشی از ترکیب کاپسسین است، گرچه این ترکیب قبلا شناسایی شده بود، اما نقش آن در سرکوب فعالیت‌های انتقال پیام عصبی درد از محل آسیب دیده به مغز ناشناخته باقی مانده بود. 

دکتر «تایبور روهاس» از محققان داروشناسی دانشگاه نیوجرسی خاطر نشان کرد: کاپسسین با تولید حس گرما، گیرنده‌های عصبی گرما را تحریک و فعال می‌کند، با تحریک و فعال شدن سلول‌های عصبی گیرنده گرما، حساسیت گیرنده‌های درد نیز کاهش پیدا می‌کنند. 

اگرچه در این پژوهش نحوه سرکوب درد توسط ترکیب اصلی فلفل قرمز کشف شده است، اما شناخت نوع فعالیت سرکوب‌گری درد و تاثیر دو گروه سلول‌های گیرنده عصبی بر روی هم، به مطالعات بیشتری نیاز دارد، چرا که نحوه تاثیر سلول‌های عصبی گرما بر سلول‌های انتقال‌دهنده درد هنوز ناشناخته باقی مانده است. 

شناخت دقیق مکانیسم سرکوب‌گری درد توسط فلفل قرمز می‌تواند به تولید نسل جدید مسکن‌های غیر اعتیادآور منجر شود. نتایج این پژوهش در مجله National Institutes of Health منتشر شده است.