ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

شخصیت های بایسته در زندگی

انسان برای تکامل، ناگزیر از زندگی در اجتماع است، اجتماعی که می تواند ماهیت زندگی او را از فرش به عرش برساند و مسیرش را به سمت خوشبختی و موفقیت، هموار سازد. انتخاب این اجتماع، نکته اصلی راهبرد زندگی هر شخص است که شاید در اختیار انسان در سطح کلان نباشد اما می توان از میان این اجتماع ناگزیر، گروهی کوچک تر از افراد، مطابق نیاز و الزامات اخلاقی و شخصیتی خود انتخاب کرد و با آنان در زندگی همراه شد.

در هر اجتماعی، گروهی از افراد وارسته از نظر اخلاقی و شخصیتی حضور دارند که دنیا را جای بهتری می کنند برای زندگی کردن و موفقیت ما در آنست که آنان را بیابیم و مهمتر اینکه قدرت حفظ آنان را در پیرامون خود داشته باشیم. این انسان ها انرژی بسیار خوبی دارند و بودن در کنار آنها یا حرف زدن با آنها، حس بسیار خوبی به انسان منتقل می کند.

شادمانی ناخواسته ای که از وجود و انرژی های آنها دریافت می کنید، به قدری ارزشمند است که اثر آن برای مدت ها باقی می ماند. این آدم ها باید در زندگی انسان حضور گسترده ای داشته باشند و در اصطلاح، همیشه باید یک منبع انرژی در جمع های دوستانه باشد تا موجب روحیه بالای باقی افراد بشود.

برای اینکه بدانید اصولا چه تیپ آدم هایی، این انرژی ها را دارند و چه تیپ های شخصیتی هستند که حضور آنها در زندگی انسان ها لازم است، پایگاه آموزشی نگارستان، مروری دارد بر شخصیت های بایسته در زندگی، باشد که مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار گیرد، چیزی که کمترین رسالت ماست.

فردی که الهام بخش باشد

بعضا به این آدم ها «رول‌مُدل» هم می گوییم. انسان هایی که الگوی دیگران هستند. خوب است آدم در زندگی فردی را به عنوان الگو انتخاب و از او پیروی کند. اگر این انسان بسیار موفق و آگاه باشد شما را نیز به سمت پیشرفت و کسب اطلاعات بیشتر سوق می دهد. با پیروی از الگوهای رفتاری او، شما نیز می توانید در زندگی شخصی، فردی یا حرفه ای شاهد پیشرفت های بسیاری شوید. حتی برخی افراد با شخصیت بسیار مثبت و زیبااندیش، به طور غیرمستقیم موجب رشد روحی اطرافیان می شوند.

فردی که به شما شهامت بدهد

در زندگی همه ما افرادی حضور دارند که دایم در حال نظر دادن هستند. گاهی نظراتشان خوب و کاربردی است و گاهی انسان را به سمت مشکلات بیشتر سوق می دهند. شما باید فردی را در زندگی داشته باشید که کمترین اشتباه را از او دیده باشید و اگر شما را به سوی انجام کاری تشویق کرد و سوق داد، این اعتماد را داشته باشید که مسیر درستی است. کسی که شهامت ریسک های سازنده را به شما بدهد. واقعا آدم در زندگی به یک مشوق نیاز دارد تا به اهداف خود برسد.

فردی که موجب آرامش شما بشود

در مواقع سختی و ناراحتی، حضور انسان های آرامش‌بخش بسیار دلگرم کننده است. اینکه انسان بداند فرد یا افرادی در زندگی او حضور دارند که می توانند وقت هر دلتنگی یا مشکلی در کنارشان باشد، باعث می شود تا با انرژی بیشتری تلاش کند.  حتی در ساده ترین مسایل زندگی همچون تصادف هم وقتی بدانید دوستی هست که وقتی به او زنگ بزنید، خودش را سریع به شما می رساند، مایه آرامش است.

سنگ صبور باشد

پیدا کردن این آدم در این زمانه سخت است؛ فردی که بتواند بدون غرض و بی منت حرف ها و درددل های شما را گوش کند، بسیار دشوار است. انسان ها عموما عادت دارند برای هر حرفی که می زنید، یک نظری بدهند. اما انسانی که بتواند شنونده خوبی باشد کم و نادر است. گاهی انسان به نصیحت نیاز ندارد. فقط فردی را می خواهد که با او حرف بزند. فردی که حرف هایش را بشنود.

فردی که نیمه گمشده شما باشد

همه انسان ها در دنیا یک نیمه گمشده روحی دارند. نیمه گمشده روحی، کسی فراتر از یک دوست ساده است. این فرد می تواند با همه وجود همه احساسات شما را درک کند. حتی تله پاتی قوی ای هم با شما دارد و می تواند حتی از راه دور احساسات شما را حس کند. در کنار این افراد احساس راحتی بسیای دارید.

برادر بزرگ تر

همه زنان در زندگی خود به مردی نیاز دارند که رابطه عاشقانه میان آنها برقرار نباشد. مردی که فقط دوست و آشنای او باشد تا بتواند او را از هر نوع اشتباهی دور نگه دارد. فردی که او را حمایت کند. این مرد می تواند برادر بزرگ تر باشد که همیشه احترام و علاقه منطقی و غیرعاشقانه میان آنها برقرار است.

عاقل مرد

همه ما در زندگی به افرادی نیاز داریم که منطقی باشند. عاقل و منطقی بودن به سن ارتباطی ندارد. اگر چنین فردی را در زندگی خود پیدا کنید، می توانید دیدگاه خود به زندگی را تغییر دهید. می توانید در مواقع بلاتکلیفی و عدم توان برای تصمیم گیری درست از آنها کمک بگیرید.

فردی که حس مسئولیت را در شما تقویت کند

باید در زندگی فردی را داشته باشید که همیشه به شما شهامت بدهد. فردی که بتوانید در مورد اهداف خود برای او بگویید و با حمایت و پذیرفتن برخی از مسوولیت های این مسیر، به شما کمک کند تا برنامه های خود را اجرایی کنید.

فردی که همکار یا هم‌پیشه شما باشد

شغل و حرفه در زندگی فردی انسان ها نقش بسیار مهمی دارد. تقریبا ما بیشتر زمان خود را در محل کار سپری می کنیم. پس باید بتوانیم در این محیط دوستانی داشته باشیم که بتوانید در مورد مشکلات کاری با او حرف بزنید. اعضای خانواده اصولا یا به شنیدن مسایل کاری تمایلی ندارند یا نمی توانند نظر درستی بذهند زیرا در محیط کار حضور ندارند. بنابراین، گاهی لازم است کسی را داشته باشیم که بتوان در مورد کار با او حرف زد.