ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

کتاب ارابه خدایان

کتاب ارابه خـدایان

کتاب ارابه خـدایان

کتاب ارابه خدایـان (Chariots of the Gods) نخستین کتاب اریک ون دانیکن در مسائل ماورا و مبحث متافيزيك است که در سال 1968 منتشر شد. اساس این کتاب بر پایهٔ این فرضیه‌ است که بسیاری از تکنولوژی‌های تمدن‌های باستانی و ادیان، برگرفته از مسافران فضایی هستند که به نام خدایان پذیرفته شده‌اند.

به عبارت دیگر، کلمه خدایان که در کتاب های باستانی و تورات آمده در واقع موجودات فرازمینی هستند که انسان های آن دوران، به آنها خدایان می‌گفتند. در این کتاب، نویسنده به بررسی آثار و نشانه‌های باقی مانده از مسافران فضایی در میان آثار تاریخی و باستانی و عهد عتیق می‌پردازد.

این موضوع از آنجا اهمیت می یابد که دیگر افسانه ها، زاییده خیال محض آدمی تلقی نمی شوند و افسانه ها را بیشتر از نظر علمی و با دید فضایی باید بررسی کرد تا از نظرگاه هنر، زیرا افسانه ها باقی مانده وقایع و روابط تاریخی دوردست این سیاره با سایر عوالم سماوی است.

پایگاه آموزشی نگارستان، بر اساس رسالت آموزشی خود، کتاب جنجالی ارابه خدایان که بسیاری از باورهای جهان امروز را به چالش میکشد را با کیفیتی عالی، آماده دانلود نموده است که امید است مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

مشخصات كتاب

نام کتاب: ارابه خدایـان

نویسنده: اریک ون دانیکن

تهیه و تنظیم: علیرضا فروغی

زبان كتاب: فارسی

فرمت: PDF

تعداد صفحات: 123 صفحه

حجم فایل: 2.4MB

ناشر: پایگاه آموزشی نگارستان  www.negarstan.com

 

دانلود:        ارابه خدایـان       2.4MB

 

بیوگرافی نویسنده

اریک فون دانیکن (Erich Von Daniken)، نویسنده سوئیسی کتابهای نظریات فضانوردی باستانی و زیست فرازمینی است که در 14 آوریل 1935 در زوفیگن (Zofigen) سوئیس دیده به جهان گشود. وی پس از اتمام تحصیلات مقدماتی، وارد دانشکده «سن میشل» (St. Michel) سوئیس گردید و تحصیلات عالی خود را در این دانشکده به اتمام رسانید.

او در نوجوانیش شاهد فرود اضطراری یک بمب افکن آمریکایی در طی جنگ جهانی دوم در نزدیکی منزل پدرش بود. سربازان یک به ‌یک بدون نقاب و با نقاب از لاشه آن پایین می‌آمدند و اینگونه جرقه فرود خدایان در ذهن پرکار او، کلید خورد. فون دانیکن آنقدر به کشف اسرار فضا علاقه داشت که از همان نوجوانی همیشه درباره فضانوردی، بشقاب‌پرنده‌ها و موجودات هوشمند فرازمینی صحبت می‌نمود.

همین علاقه شدید باعث شد مدیر یک اردوگاه کار جوانان که او در آنجا سرپرست یک گروه بود از وی شکایت کند و دادگاه نیز وی را به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم نمود. پس از آن پدرش او را از مدرسه بیرون آورد و برای کار به هتلی در سوئیس فرستاد. دانیکن با پول مختصری که پس‌انداز کرده بود به مصر، سفر کرد تا بلکه برای هزاران پرسش بی‌پاسخش جوابی بیابد. او پس از مدتی به سوئیس بازگشت.

بسیاری از دانشمندان از جمله کارل ساگان و یوسف سامویلوویچ نظریات فضانوردی باستانی را زیر سوال برده‌اند. اگرچه ساگان نظریه‌های دانیکن را کاملا رد نکرد. فون دانیکن ادعا داشت کتیبه باستانی فلزی ضد زنگ دهلی (iron pillar) یکی از شواهد حضور ماورا زمینی‌هاست.

راهی را که «اریک فون دانیکن» برای آینده خود در پیش گرفت، او را نسبت به آشنایی و شناخت کامل حقایقی تازه درباره تکامل تدریجی بشر اولیه، بسیار علاقمند کرد و جستجو و پرسش و تحقیق را از مبانی تاریخ بشریت آغاز کرد. در هر زمان جستجوگرانه و مشتاق در عصر ماقبل تاریخ و آثار و نشانه و خط و نقاشی و لوحه های آن زمان به کنجکاوی پرداخت. حتی در این رهگذر، تورات و انجیل را با دقت بیشتری مورد مطالعه و بررسی قرار می داد.

سنگواره های «مایاها» (Mayas) و «اینکاها» (Incas)، صخره های اعصار بسیار دور، مجسمه های سنگی، غارهای زیرزمینی، راهروها و تونل های اعماق خاک، موضوعات و مکانهایی بودند که حتی در شمال آفریقا با تمام دشواری های زیستن در آنجا، مورد مطالعه و تحقیق و بررسی وی قرار می گرفت.

«اریک فون دانیکن» ارابه خدایان» (Chariots of the Gods) را به سال 1968 چاپ کرد که موفقیتی بسیار سریع برایش بوجود آورد. در سال 1972 او 190.000 کیلومتر را با پرواز و سفر زمینی طی کرد تا دامنه تحقیقات خود را وسیعتر کند و در مورد مبانی و اشیاء و گنجینه های باستانی بشر اولیه سخنرانی ها بنماید.

تئوری وی که زمین در زمان ماقبل تاریخ، مورد بازدید فضانوردانی که از سیارات ناشناخته آمده اند، قرار گرفته، در کتاب «خدایان از آنسوی فضا» (Gods From Outer Space) و در «طلای خدایان» (The Gold of the Gods) آشکارا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که مورد اعتراض و فشار شدید کلیساهای کاتولیکی قرار گرفت. او به ناگهان بسیاری از باورهای مسیحیان متعصب را کفر خواند و گفت خداوند بسیار برتر از آنست که پسری داشته باشد. او می‌گوید این اعتقاد، احمقانه‌ترین فلسفه‌ای است که در حیطه خداشناسی مطرح شده است. وی تاوان سختی برای عدم پذیرش اعتقادات متعصبانه کاتولیکی پرداخت کرد اما هرگز تسلیم نشد.

«اریک فون دانیکن» تئوری و نظرات تکان دهنده خود را به تمام مجامع و محافل و کنگره های تحقیقاتی باستان شناسی و اساتید این علم عرضه داشته و چنانکه در کتابهایش اشاره دارد، گاهی مورد تنفر و نفرین و اهانت قرار می گرفته و گاهی هم مورد تایید و تصدیق بوده است.

اما در مجموعه فرضیه های وی هنوز قطعی و اثبات نشده و دانشمندان مخالف نظرات او نسبت به موافقانش، بسیار بیشترند و معتقداتش بیشتر در ابهام است تا اثبات. آنجا هم که از «خداوند» خالق سخن میگوید معلوماتش بر افسانه ها استوار است نه علوم دینی کلاسیک.

او در کتاب «طلای خدایان» مدعی شده که در یکسری تونل باستانی ساخته دست بشر در اکوادور (Cueva de los Tayos) به همراه راهنمایش، یکسری مجسمه‌های عجیب و کتیبه‌های فلزی دیده که مطمئنا کار فرازمینی‌هاست. خیلی‌ها دشمنی حکومتها و قدرتهای پشت پرده را با وی مطرح میکنند.

هنگامی که او نه در پی اکتشاف و نه مشغول سخنرانی باشد، در خانه اش در «بانشتتن» (Bonstetten) سوئیس در کنار همسرش «الیزابت» و دختر یازده ساله اش «کورنلیا» می ماند. اریک فون دانیکن اینک در دفتر خطابه «بانتام» (Bantam) مشغول کار است.

کتابهای اریک فون دانیکن

  •  ارابه خدایان
  •  بازگشت به ستارگان
  •  خدایان آن سوی فضا
  •  طلای خدایان
  •  در جستجوی خدایان باستان
  •  معجزه های خدایان
  •  برابر با شواهد موجود
  •  نشانه های خدایان
  •  گذرگاه خدایان
  •  خدایان و طرح باشکوه آنها
  •  چشمان ابوالهول
  •  بازگشت خدایان
  •  فرود خدایان
  •  اودیسه خدایان
  •  خدایان فضانورد
  •  تاریخ نادرست است