ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

استخدام

استخدام

استخدام

شخصی برای تصدی پست آبدارچي در شرکت مايکروسافت ، تقاضای استخدام داد. رئيس هيئت مديره مصاحبه اش کرد و تميز کردن زمين را به عنوان نمونه کار ديد و گفت: «شما استخدام شديد، آدرس ايميلتان را بدهيد تا فرم هاي مربوطه را برای شما ارسال کنیم  تا پس ازپرکردن آنها ، تاريخ شروع کارتان را نیز اطلاع رسانی کنیم.

مرد جواب داد: اما من کامپيوتر ندارم، ايميل هم ندارم.
رئيس هيئت مديره گفت: «متأسفم. اگر ايميل نداريد، يعني شما وجود خارجي نداريد و کسي که وجود خارجي ندارد، شغل هم نمي تواند داشته باشد.
مرد در کمال نااميدي آنجا را ترک کرد و در حالی که  نمي دانست با تنها 10 دلاري که در جيبش داشت چه کار میتواند بکند ، تصميم گرفت به سوپرمارکتي برود و يک صندوق 10 کيلويي گوجه فرنگي بخرد. سپس خانه به خانه گشت و گوجه فرنگي ها را فروخت و موفق شد در کمتر از دو ساعت ، سرمايه اش را دو برابر کند.  اين عمل را سه بار تکرار کرد و با 60 دلار به خانه برگشت. آری مرد فهميده بود که مي تواند ازاين طريق زندگيش را بگذراند و شروع کرد به اين که هر روز زودتر برود و ديرتر به خانه برگردد  و در نتيجه پولش هر روز دو يا سه برابر ميشد. او بزودي يک گاري خريد، بعد يک کاميون و چند سال بعد ،صاحب ناوگان بزرگ ترانزيت وپخش محصولات شد.
او که ديگر يکي از بزرگترين خرده فروشان آمريکا بود به توصیه مشاورانش تصمیم گرفت براي آينده  خانواده اش برنامه ریزي کند لذا برای اخذ بيمه عمر به يک نمايندگي بيمه مراجعه و سرويسي را انتخاب کرد و هنگامی که صحبت آنها به نتيجه رسيد، نماينده بيمه آدرس ايميل مرد ثروتمند را پرسيد.

مرد جواب داد:  من ايميل ندارم

 نماينده بيمه با کنجکاوي پرسيد:  شما ايميل نداريد،پس چطورتوانسته اید يک امپراطوري در شغل خودتان به وجود بياوريد. تصور کنید اگر شما ایمیل داشتید  به کجا مي رسيديد؟

مرد کمی فکر کرد و گفت:

احتمالاً ميشدم يک آبدارچي در شرکت مايکروسافت.

بنابراین همه انسانها ، تحت یک قاعده خاص نمی توانند به هدف مطلوب خود برسند و راه و روش رسیدن به آرزوها و موفقیتها ، تحت تاثیر شرائط روحی ، روانی و همچنین قابلیتهای بالقوه ، در انسانهای مختلف متفاوت است و لزوما هر کس با توجه به استعدادها و توانائیهای خود ، میتواند مسیر زندگی خود را طوری انتخاب کند که زودتر به هدف والای خود رهنمون شود و در غیر اینصورت ناگزیر خواهد بود که چند بار مسیرهای رفته را بازگردد و در عین حالی که زمان وانرژی زیادی از دست داده است ، تحت تاثیر ناملایمات ناشی از تجربه شکست ، با اراده ای شکننده  طی طریق نماید و همواره سایه شکست را بر فراز زندگیش لمس خواهد کرد و یقینا ، این موضوع ، سرعت حرکتش را تعدیل خواهد کرد.

 

 نگاره ها