ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

نبوغ و خلاقیت

نبوغ و خلاقیت

اوج نبوغ و خلاقیت

یکی از اصول اساسی در تجارت ،  مقوله مشتری مداری است که با ارتقاء سطح کیفیت محصولات و لحاظ کردن خواسته مشتریان در محصولات ، ایجاد رضایتمندی در مشتری میگردد و بالطبع این مشتری  تبدیل به بوق تبلیغاتی آن محصول خواهد شد. بر همین اساس سازمانهای موفق در جهت رفع معایب مطرح شده توسط مشتریان،اراده ای قوی از خود نشان میدهند.

در یك شركت بزرگ ژاپنی كه تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت، یك اتفاق به یاد ماندنی اتفاق افتاد:

شكایتی از سوی یكی مشتریان به كمپانی رسید. او اظهار داشته بود كه هنگام خرید یك بسته صابون متوجه شده بود كه آن قوطی خالی است. بلافاصله با تاكید و پیگیریهای مدیریت ارشد كارخانه این مشكل بررسی، و دستور صادر شد كه خط بسته بندی اصلاح گردد و قسمت فنی و مهندسی نیز تدابیر لازمه را جهت پیشگیری از تكرار چنین مسئله ای اتخاذ نماید. مهندسین نیز دست به كار شده و راه حل پیشنهادی خود را چنین ارائه دادند:

پایش (مونیتورینگ) خط بسته بندی با اشعه ایكس

بزودی سیستم مذكور خریداری شده و با تلاش شبانه روزی گروه مهندسین،‌ دستگاه تولید اشعه ایكس و مانیتورهائی با رزولوشن بالا نصب شده و خط مزبور تجهیز گردید. سپس دو نفر اپراتور نیز جهت كنترل دائمی پشت آن دستگاهها به كار گمارده شدند تا از عبور احتمالی قوطیهای خالی جلوگیری نمایند.

اما واقعا تنها راه موجود،استفاده از این راهکار پرهزینه هم از نظر قیمت دستگاه مزبور و هم تحمیل هزینه 2 کارمند برای اپراتوری آن بود و یا اینکه میشد با کمی خلاقیت و نبوغ ، همین کار را با هزینه ای بسیار کمتر انجام داد. نكته جالب توجه اینست كه درست همزمان با این ماجرا، مشكلی مشابه نیز در یكی از كارگاههای كوچك تولیدی پیش آمده بود اما آنجا یك كارمند معمولی و غیر متخصص آنرا به شیوه ای بسیار ساده تر و كم خرج تر حل كرد:

تعبیه یك پنكه در مسیر خط بسته بندی تا قوطیهای خالی را باد ببرد

 

 نگاره ها