ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

سالاد فتوش

سالاد فتوش

سالاد فتـوش 

سالاد، پیش غذایی محبوب و سالم است که طرفداران زیادی در بین انسانها دارد نه تنها بدلیل اینکه با مصرف آن، انسان قادر خواهد بود غذای کمتری مصرف کند تا به چاقی مفرط نینجامد بلکه بیشتر به این خاطر که سالاد، سرشار از میوه و سبزیجات است و توان بالقوه ای جهت حفظ سلامتی برای انسان به ارمغان می آورد.

سالاد فتوش، سالادی با طعم های متنوع، تازه، تُرد و سالم است که با یکبار مصرف، قطعا مشتری دائمی آن خواهید شد. فتوش، یک سالاد عربی است که حس متفاوتی را برای تان به وجود می آورد. برای تهیه این سالاد احتیاج به نان عربی پیتا یا نان مدیترانه ای دارید اما اگر این نان در دسترستان نبود، می توانید از نان تافتون یا لواش نیز استفاده کنید.

مواد لازم

نان مدیترانه ای یک بسته
روغن به مقدار کافی
گوجه فرنگی دو عدد
خیار یک عدد
پیاز قرمز یک عدد
تربچه پنج عدد
کاهو کوچک یک عدد
نعناع تازه مقداری
سیر یک عدد
لیمو ترش سه عدد
نمک و فلفل به مقدار کافی

دستور تهیه

1. یک عدد نان مدیترانه ای را به صورت مربع های کوچک برش دهید، سپس در روغن داغ سرخ کنید تا برشته شود. نان سرخ شده را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی از بین برود.

2. اگر نمی خواهید از روغن استفاده کنید می توانید نان را در فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد به مدت پنج دقیقه قرار دهید تا برشته بشود. دو عدد گوجه فرنگی و یک عدد خیار را با پوست یا بدون پوست و یک عدد پیاز قرمز را نگینی خرد کنید و در کاسه ای بریزید.

3. پنج عدد تربچه را باریک اسلایس کرده و اضافه کنید. یک عدد کاهوی کوچک با برگ های تازه و سبز روشن را درشت خرد کرده و اضافه کنید. یک مشت برگ نعناع تازه هم داخلش بریزید و با هم مخلوط کنید. در انتها نان برشته را نیز اضافه کنید.

نکات ضروری

- توجه داشته باشید سس این سالاد را باید هنگامی که قصد سرو دارید به سالاد اضافه کنید در غیر این ‏صورت سالاد پژمرده شده و کیفیتش را از دست می دهد.

- برای تهیه سس این سالاد، آب دو تا سه عدد لیموترش تازه را با یک فنجان روغن زیتون و یک عدد سیر له شده یا رنده شده و یک قاشق غذاخوری سماق و یک دوم قاشق چای خوری زیره سبز و کمی نمک و فلفل مخلوط و به سالاد اضافه کنید.