ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده ضروری است.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
ایمیل *
تکرار ایمیل *

نگارستان

تناسب شغل و شخصیت

تناسب شغل و شخصیت شما

تناسب شغل و شخصیت شما

انسانها به واسطه استعداد و علایقی که دارند ، توانایی انجام بهینه برخی مشاغل را بصورت بالقوه دارند که شناخت این استعداد و رهنمون کردن آن فرد به سمت شغل مورد نظر میتواند توانیی بالقوه فرد را به فعل تبدیل کند که انجام این پروژه در سطح کلان ، نوید دهنده آینده ای درخشان همراه با موفقیتها و پیشرفتهای علمی ، اقتصادی و فرهنگی برای جامعه و همچنین خود فرد خواهد بود.

زمانی که سر کار هستید، آیا افکار شما به سمت منزل، کارهای روزمره و گرفتن یک دوش آب سرد، پرواز می کند یا با دیدن کوهی از کارهایی که باید انجام دهید، افسرده شده و اشک در چشمانتان می نشیند؟ ترجیح می دهید در یک نشست بزرگ مربوط به روسا شرکت کنید یا اینکه در تنهایی و خلوت، کار خود را انجام دهید و...

پاسخ شما به این سؤالات، می تواند به شما بگوید که چه شغلی مناسب شماست. دکتر لورنس شاتکین ، نویسنده کتاب  پنجاه شغل برتر برای شخصیت شما در این باره می گوید: زمانی که تمایلات و خواسته های شما با گذشت زمان تغییر می کند هسته اصلی شخصیت شما به مرور شکل می گیرد و برای همیشه به همان صورت باقی می ماند. شاید برای همین است که شخصیت افراد، ثابت به نظر می رسد و شما می توانید افراد را از روی شخصیت شان شناسایی کنید. اکنون مشخص می شود چرا براساس آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه موفقیت های شغلی و احساس رضایت از آن، بیشتر از آنکه با هوش و تخصص شما در ارتباط باشد، با شخصیت شما در ارتباط است.

شما روحیه ای مدیریتی دارید:

اگر بشدت معتقد به ضرب الاجلها هستید و کارها را در زمان خود به انجام می رسانید.

اگر کارها و پروژه های خود را جدول بندی کرده و براساس زمان در نظر گرفته شده، کار را تحویل می دهید.

اگر می دانید که کارها و طرحهای در حال اقدام شما، از چه راهی بهتر به نتیجه می رسند.

شما فردی محافظه کار و مسؤولیت پذیر هستید. اقتضای روحیه شما، مواجهه دائم با چالشها و برآورده کردن انتظارات است. شما یک آغاز کننده و ابداع گر قوی برای کارهای مهم و دارای روحیه مدیریتی در زندگی خود و امور تجاری هستید.

پس شما می توانید برگزار کننده مراسم و جشنها، انجام دهنده کارهای حقوقی، مدیر آژانس مسکن، مدیر فروش یک بوتیک، مشاور، نماینده خبرگزاری و یک مدیر حرفه ای و متخصص در امور آگهی ها باشید.

شما روحیه ای کاوشگرانه و پژوهشی دارید:

اگر بیشتر به فسیل ها علاقه مندید.

اگر بیشتر فیلم های پلیسی و کارآگاهی را ترجیح می دهید و اگر خود را فردی می بینید که در آن واحد دارای چند وظیفه سنگین است.

شما همیشه برای هر فرصت و موقعیتی یک تئوری دارید و از اینکه با پاسخهای منحصر به فرد خود به راه حل برسید، لذت می برید. در حقیقت زمانی که دیگران به موقعیت و وضعیت های معمولی راضی و خرسند می شوند، شما خود را با دنیایی از سؤال مواجه می بینید. با هوش سرشار و ذکاوتی که دارید می توانید به عنوان یک ژورنالست و خبرنگار، وارد دنیای مالی و اقتصادی شوید و یا مرزهای حوزه پزشکی را درنوردید.

پس شما می توانید یک تکنسین قابل و ماهر، فیزیوتراپی توانا، یک تحلیل گر مسائل مالی و مشاور اقتصادی و یا یک استادیار در حوزه فیزیک باشید. 

شما روحیه ای هنرمندانه دارید:

اگر برای حل مشکلات تنها به خود و انگیزه های خویش تکیه می کنید و ایمان دارید.

اگر با بهترین و دلنشین ترین آهنگها هر روز در حیاط پشتی ورزش می کنید.

اگر تغییرات مدام و پیوسته را به یک وظیفه روزانه و روتین ترجیح می دهید.

شخصیت های خلاق باید همیشه و در همه حال خود را بیش از دیگران به مردم معرفی کنند. بعد از همه اینها، افکار شما همیشه فراتر از افکار معمولی پرواز می کند و زمانی ممکن است شما شغلهای معمولی را در برخی شرایط ترجیح دهید. حقیقت این است که افراد هنرمند و هنر دوستی نظیر شما حتی در همین شغلهای معمولی نیز بهترینها را می توانند به تصویر کشیده و خلاقیتی شکوهمند را ضمیمه کارشان کنند. شما با متمرکز کردن انرژی خود بر روی فکرهای خلاقانه به نتایج قابل توجهی دست می یابید.

پس شما می توانید یک طراح داخلی، نانوا یا شیرینی پز، آرشیتکت، نویسنده، نقاش و یا طراح پرده های مختلف و... باشید. 

شما روحیه ای مردمدار و اجتماعی دارید:

اگر درباره مشکلات خود صحبت می کنید.

اگر خیلی سریع حتی با غریبه ها صمیمی و خودمانی می شوید.

اگر تمایل دارید زمانی که پروژه ای به دست شما سپرده می شود، انعطاف بیشتری از خود نشان داده و ایده ها را پذیرا باشید.

شما عاشق ارتباطات و ارتباط گرفتن با دیگران هستید و دقیقاً مانند بچه ای که به دنبال شیرینی است به دنبال کسب تجارب جدید هستید، البته شما جزو نادر کسانی هستید که همیشه در حال کمک کردن به دوستان و همکارانتان هستید، بدون اینکه در انتظار بازگشت این کمک باشید و همین حس نوعدوستی و انسان دوستانه شماست که به شما این امکان را می دهد که با دیگران به خوبی رفتار کنید.

پس شما می توانید یک کارمند بخشهای اجتماعی، مسؤول و گرداننده تور، مربی خصوصی، آرایشگر، هماهنگ کننده حوادث غیر مترقبه و یا یک مشاور و روان درمانگر خوب باشید.